EHGAMek bat egiten du Kitzikanek deituriko elkarretaratzearekin, bere kide batek gaur arratsaldean jasotako eraso homofoboaren aurka egiteko

Gaur,apirilaren 6an, Algortako Bikain tabernan, Kitzikaneko kide batek eraso homofobo bortitza jazo du. Honi erantzuteko, bihar arratsaldeko 20:00etan Kitzikanek konzentraziora deitu du Algortako Telletxe plazan.

EHGAMek bat egiten du deiarekin eta deitzen du elkarreteratzera joateko

EHGAM se suma a la convocatoria de concentración mañana 7 de abril en la plaza Telletxe de Algorta  a las 20:00h. realizada por Kitzikan para protestar por la agresión homófoba sufrida hoy por uno de sus militantes.

 

mani algorta 2015

Piknik-nudistatik EHGAM-en Gurutze-bidera

Zuzeu-tik hartuta

Ekintza antiklerikalak II: Piknik-nudistatik EHGAM-en Gurutze-bidera

Erdi Arotik ezagutzen badira ere, Trentoko Eliz-batzarraren ondoren hartu zuten indarra prozesio katolikoek, eta XVI. mendea geroztik Aste Santu guztietan izaten dira gure kaleetan elizkoiek kartsu eta besteok aihergatasunez bizi ditugun ospakizun erlijiosoak, asperraldiz ez bada.

Prozesio ateoei dagokienez, 80ko hamarkadan izan zuten indarra Euskal Herrian, Jon Martinez LarreakEHU-n egindako “Procesiones ateas y otras manifestaciones anticlericales en Euskal Herria durante los 80” lanak agertzen duenez. Bertatik Iruñeko kontuak ezagutu genituen atzo, eta Gasteizekoak hurrengorako utzita, gainontzeko Euskal Herria izango dugu hemen berbagai.

Piknik-nudistatik-EHGAM-en-Gurutze-bidera-220x368

Lehen ekintza antiklerikalak
Antiklerikaltzat har dezakegun lehenengoetako ekintza 1979an jazo zen Deustuko unibertsitatean, Jesuitetan. Tomate Rojo deituriko ikasle talde batek San Canuto ospatu zuen, eta elizkizun bat parodiatu zuten inauterietako tankeran. Deia egunkariaren arabera, ekitaldia, “prozesio baten parodia zen, ikur batzuk zituena eta panpina bat, Errektoretzaren aburuz, `gustu txarrekoa eta sexualitate makurrekoa´. Kandelen argitan, liturgia antzeko bat ospatu zuten, eliz-musikarekin. Errektoretzatik esan zutenez, `guzti horrek erakusten du egileen asmoa unibertsitateari zentsua ematen dion sinesmena laidoztatzea zela´”.

Gertakari hauen harira, makina bat ikasle zigortuak izan ziren eta, grebak eta beste izan ziren arren, berrogei ikasleri ekaineko azterketak egitea debekatu zieten.

Errektoretzak, El Correo egunkarian ikasleen gurasoek edo katolikoek sinatutako gutunek agertzen dutenez, babesa jaso zuen. MTL izeneko batek “eta irain-orde bezala”, unibertsitatean ekitaldi bat antolatzea proposatu zuen; “benetako Bilbori, katolizismoa arnasten duenari, fede erakustaldira batu” zedin luzatu zion deia.

Urte batzuk geroago, 1982an, eta Aita Santua Euskal Herrira zetorrela-eta, koordinadora batek (gay, feminista, ekologista eta antimilitaristez osatutakoa) ekitaldiak antolatu zituen Iruñea, Bilbo eta Donostian -Jainkogabeen jaiko afixa dakargu-. Azken hiri honetako alde zaharrean Bien Bebido izeneko parodia burutu zuten berrehun lagun inguruk, txaranga batekin kalejira egin eta eliz-kantuak abestuz, `Antipapa´ beraiekin zutela. Iruñean meza parodiatu zuten eta pegatina zein afixak jarri; bi gazte atxilotu zituzten horretan zebiltzala.

Gurutze-bidea
Ekitaldi antiklerikalak bizkor hedatu ziren Euskal Herrian zehar, hiri zein herrietan. Bilbon presentzia txikiagoa izan zuten, baina San Canutoz gain eta 1988ko prozesio ateo batetik aparte, EHGAM-ek Gurutze-bidea antolatu zuen 1986an. Asmoa, Joan Paulo II.ak homosexualitatea kondenatu izanari erantzutea, ondorengo aldarrikapenak eginda: sexu-orientazioagatik bereizketarik ez, norberaren gorputzaren autodeterminazio eskubidearen alde eta abortu libre, doan eta mugarik gabeko baten alde.

Gurutze-bidea Santiagoko Katedral parean bukatu zuten eta prozesio ateoen antzekoa izan zen. Bertara bilduak apaizez jantzita zeuden, buruan Aita Santua eta Ronald Reagan zirela, kontserbadoreen ikur bezala. Leloek sexuarekin zuten zerikusia: “Las monjitas también se acuestan juntitas”, adibidez. Urte batzuk geroago, talde berak apostasiaren aldeko ekimena jarri zuen abian.

EHGAM-en-Gurutze-bidetik-piknik-nudistetara-368x232

Ipar Euskal Herriari dagokionez, ez dugu ezagutzen ekintza antiklerikal handirik, baina Elizarekin oso kritiko izan direnen artean da Baionako Patxa mugimendua. Kas alternatibaren ordez Gin-Kas alternatiba proposatu zutenean, kontzertu areto bihurtu nahi izan zuten Baionako Katedrala.

Hiriez gain herriei erreparatuta, Portugaleten, Mendeku elkarteak prozesio ateoa egin zuen 1987an,“Cristianos a los leones” lelopean hauek ere -Iruindarrak bezala-. Apaiz urkatu bat zeramaten gurutzean eta apaiz zein moja mozorroak soinean; herrikideak asaldatu eta errepidea mozten ausartu ziren, poliziari aurre eginez.

Azkoitian, eta gaztetxearen aldeko borrokan, mugimendu garrantzitsu bat garatu zen eta honen baitan ekintza antiklerikalak egin zituzten, Gabonetako Belena eraso, kasu.

Altsasun, 1986ko Eguen Santu egunez, gurutze bat iltzatu zuten elizako atean buruz behera, eta udaletxeko leihoetako kristalak apurtu. Biharamunean, gazte batzuek oihuak bota zituzten prozesio ofizialaren kontra eta… su eman zioten elizako ateari!; okupa bat atxilotu zuten horregatik.

Zalantza barik ekintza gehiago ere izango ziren, baina hauexek dira aztertu dugun EHU-ko lanean ageri diren adibideak.

80ko hamarkada bukatzearekin prozesio ateoak ere desagertzen joan ziren, belaunaldi berri bat gehituta mugimendu sozialek indarra hartu ahala. Aldaketa garaia zetorren eta, egia esatera, ekitaldi antiklerikalak antolatzen zituzten taldeak nahiko informalak ziren, ibilbide laburrekoak.

Atzerago joz
Askoz atzerago eginda, Euskal Herrian aurki daiteke ekitaldi antiklerikal bitxiren bat edo beste, beti ere Martinez Larrearen lanak dioenaren arabera. 1903an Portugaleten, esaterako, istiluak izan ziren katoliko eta antiklerikalen artean, Begoñako Ama Bizkaiko zaindari izendatu zutela-eta; ehunka zauritu eta hildako bat izan zen!

Bukatzeko, bitxiena begitandu zaigun ekintza. 1934an, Bigarren Errepublikaren garaian, Isaac Puentek, Gasteizko katedral berriaren aurrean eta oraindik urbanizatu gabe zegoen eremu batean piknik-nudista egitea proposatu zuen; ondoan Las Ursulinas zegoen, neskato aberatsen ikastetxea.

Konturatuko zinetenez, Aste Santuaren aitzakian orainkarira ekarri ditugun ekintza antiklerikal guztiek ez dute harremanik egun hauekin, baina hauen artean ekintzarik ohikoena izaten da prozesio ateoa.

EHGAMeko LES GAY TRANS TXOTX 2015!!! Martxoaren 21an

CITAS:

A las 18:15 horas en la parte exterior del Hotel San Sebastián, (Avda de Zumalacárregui, Nº 20)

A las 15:45 horas Trikipoteo comenzando desde el bar Txirristra de Usúrbil

A las 20:30 horas en la Sagardotegi Arratzain (Usúrbil)

A partir de la 01:00 Fiesta KILIKILI animado por DJ´s en el DOKA de Donostia

PRECIOS:

Sidrería 24 €

Sidrería+ Bus 32 €

PARA INSCRIBIRSE:

Hay que ingresar el dinero en la siguiente cuenta corriente indicando nombre y apellidos:

Laboral Kutxa: ES35 3035-0063-82-0630030222

Último día para inscribirse: 16 de marzo

MÁS INFORMACIÓN:

ehgam2010.blogspot.com.es

www.facebook.com/ehgam

ehgam@yahoo.com

Chunguitos-ek egindako deklarazio homofoboei harirako “Unión romani”ren komunikatua

Antes de que Mediaset decidiera la expulsión del programa GH VIP de Los Chunguitos la Unión Romani hizo público un comunicado posicionándose abiertamente en contra de las desgraciadas manifestaciones realizadas por estos populares artistas relacionadas con la homosexualidad. Ellos dijeron, entre otras inaguantables barbaridades, que preferían tener “Un hijo deforme o con una enfermedad antes que maricón” y que «ser homosexual es delito en la ley gitana»,

Nosotros, los gitanos y gitanas de Unión Romani, estamos en total disconformidad con esas manifestaciones.

La dignidad de la persona humana exige el máximo respeto y la opción personal a la que cada uno opte no debe ser, bajo ningún concepto, objeto de repudio y mucho menos de insulto.

En la comunidad gitana, como en cualquier otra colectividad, existe la homosexualidad y jamás ha sido un delito en nuestra Ley.

Una vez más lamentamos que afirmaciones como estas sean proferidas por personas de nuestra comunidad que no representan a nada ni a nadie entre nosotros. Desde la Unión Romani luchamos tanto contra la gitanofobia como contra la homofobia que no dejan de ser formas gravísimas de discriminación.

Mediaset y Tele5 también tienen su parte de culpa

Pero Mediaset y Tele5 no son ajenas a este incidente. Ellos sabían, porque son expertos en el análisis de las audiencias, que invitar a Los Chunguitos a un programa como GH VIP era tener garantizado el escándalo. Como efectivamente así ha sucedido. Para los promotores de este programa la cosa era fácil: tan sólo tenían que copiar la línea de producción de “Palabra de Gitano”, el incalificable programa de TV que más daño nos ha hecho en los últimos tiempos.

La estrategia estaba perfectamente diseñada. Primero se anuncia la expulsión de los hermanos Salazar en la cuenta de Mediaset en Twitter, lo que originó una gran expectación por ver como se producía la salida del plató de TV. El éxito estaba garantizado: La audiencia fue arrasadora: casi cuatro millones y medio de espectadores, llegando al minuto de oro cuando Los Chunguitos estaban en el plató a los5.801.820 espectadores (41, 1% de share). Una vez más los gitanos hemos sido negocio para una cadena de TV. Y seguirán porque esto no ha acabado aquí. Ya lo verán.

 

Si lo que han dicho Los Chunguitos lo hubiera dicho un “gadcho” (payo) la cosa no habría tenido mayor repercusión. Pero lo han dicho unos gitanos, famosos aunque analfabetos y el guirigay está garantizado.

 

Mientras tanto a nosotros se nos acaba el aliento para seguir diciendo que la libre orientación sexual de las personas no es una enfermedad, ni una maldición de Dios, ni mucho menos está establecida en la Ley Gitana.  Pero, ¡claro!, esto no da audiencia.

 

Juan de Dios Ramírez-Heredia

Abogado y periodista

Presidente de Unión Romani

EHGAM ere SARErekin. Mikel Martin Ehgamkidea aurkezpenean egon da

EUSKAL HERRIA Sare presenta la ficha con la que poder ser parte activa de esta red contra la dispersión

A través de una ficha y la aportación de 5 euros, las personas interesadas en ser parte de Sare ayudarán a financiar la publicación de los 500.000 libros sobre la dispersión.

DONOSTIA (GIP) Koldo Mitxelena Kulturunea. Sare plataformaren ekitaldia. Transcurrido casi un mes desde la presentación de Sare en Bilbo, hablarán de los pasos que darán hasta el próximo abril, y la forma en que los ciudadanos pueden convertirse en "sarekides" y otras informaciones prácticas.

Personas conocidas de diferentes ámbitos se han sumado a la red de Sare. (Juan Carlos RUIZ/ARGAZKI PRESS)

Un mes después de la puesta de largo de Sare en Miribilla, la red ciudadana ha presentado esta mañana en Donostia la forma en que las personas interesadas en aportar su granito de arena para difundir la dispersión y ayudar a acabar con ella pueden arrimar el hombro.

El objetivo es tejer una red entre las personas, intercambiar ideas, iniciativas y difundir en Euskal Herria, pero también en el mundo, información sobre esta política carcelaria de excepción.

Para lograr el contacto entre las personas implicadas, basta con rellenar una ficha que hoy han presentado con los datos personales y aportar 5 euros. Con lo recaudado, se pretende ayudar a financiar la publicación de los 500.000 libros sobre la dispersión. Según han confirmado a GARA y NAIZ, el proyecto marcha muy bien.

Por el momento, estas fichas de color naranja estarán disponibles en los actos, charlas y presentaciones que organice Sare.

En la comparecencia celebrada en el Koldo Mitxelena, tanto Inés Osinaga como Kontxita Beitia han subrayado la importancia de aglutinar voces plurales y sumar fuerzas entre diferentes. Lo importante es que cada persona ayude en la medida en que pueda, desde su ámbito: en el trabajo, en el bar, en los ratos de ocio… «Dale vueltas a esta idea –ha invitado Beitia–, seguro que encuentras un modo de aportar tu grano de arena».

Por último, han recordado que hay tres formas de ser ‘sarekide’: a través de la página web www.sare.eus, escibiendo un mensaje a harremana@sare.eus o a su cuenta de Twitter (@sare_herritarra) o rellenando las fichas hoy presentadas.

SEXUAL HERRIA,GURE HERRIA!! Ehgamek Independentistak taldeak urriaren 12rako deituriko ekitaldiarekin egiten du bat

EUSKAL HERRIKO SEXU ASKAPENERAKO MUGIMENDUA(K) GORA EUSKAL ERREPUBLIKAREN ALDARRIKAPENAREN ALDE

Badira ia 4 hamarkada, sexu askapenerako mugimendua Euskal Herrian sortu zenetik, denbora luze honetan, hamaika dinamika plazaratu dira eta aurrerapauso inportanteak eman dira eredu alternatibo baten alde; euskal herriaren egoera soziopolitikoa aintzat hartuta.

Pertsonen ahalduntzea dugu helburu. Bakoitzak bere izaeraren, gorputzaren eta sexualitatearen jabe bihurtzea aldaketarako lehenengo pausoa dugu. Sistema kapitalista honen kontrako borroka sakona da, gure gorputzak sistema honetatik at kokatzeko, non produkziorako eta erreprodukziorako erraminta besterik ez garen.

Sexu askapenerako mugimenduaren borrokak pertsona guztien erabakitzeko eskubidea du oinarri. Gorpuzkera traba burokratiko eta ekonomikorik gabe aldatzeko, norbera bere izaeraren nahieran izendatzeko, harreman alternatibo eraikitzeko zein Abortatzeko askatasuna.

Era berean, jendarte kolektibitatearen erabakitzeko eskubidea, pertsona banakoon erabakitzeko eskubidearekin lotuta dago. Alegia, ezin da abortuaren gainean erabakitzeko eskubidea defendatu eta herrien erabakitzeko eskubidea ukatu, ezta herrien autodeterminazioa aldarrikatu, pertsonen autodeterminazioa ukatuz.

Disidente sexualok lan sakona dugu herri honen eraikuntzan. Gaurko ohituretan oinarrituta eraikiko baitira biharko euskal errepublikaren legeak, eta hauek askatzaileak eta demokratikoak izateko, egungo sistema heteronormatiboa sustraitik aldatu beharra dugu orain.

Euskal Herriko sexu askapenerako mugimenduaren borrokarekin zein Gora Euskal Errepublikaren aldarriarekin bat egiten duten disidente sexual guztiei deia zabaltzen diegu URRIAK 12an BIZKAIAKO DIPUTAZIOAREN AURREAN GOIZEKO 11TAN ELKARTZERA.

SEXUAL HERRIA, GURE HERRIA!

sexual herria gure herria2 sexual herria gure herria gora euskal errepublika2 gora euskal errepublika