DEIA:ISIS eta homosexualitatea

DEFIANT Desire Hego Afrikako homosexualitatearen Apartheid garaiko liburuan asko harritu ninduen honek: Soweto eta gainontzeko auzo beltzetako homosexualek auzo zurien bazterretara ihes egiten zutela inguratzen zituen errepresiotik. Nola zitekeen? Libanoko LGBT jendearen artean, ISIS bertara -oraindik Siriaren zati bat konkistatu badute ere, martxa horretan helburua nahikoa gertagarri da- ailegatzeko beldurra eta ihesaren beharra hedatzen ari omen da. Sirian zer esanik ez. Lehengo erregimenak zigortutako hainbat eta hainbat homosexual ISISen aurreratzeen izulaborriz bizi dira. Munduan milioika diren errefuxiatuen saldorako bazka gehiago. Argazkiek beldurra ematen dute, negarra eragiteaz gain. Homosexualak -bat baino gehiago- hartu, begiak estali eta eraikin altuetatik botatzen dituzte shariak agindutakoa betez. Bi gazte Mossulen, beste gizon bat Raqqan. Gehiago izango dira, noski. Ez dizkizuet argazkiak deskribaturiko, hitzak motz gelditzen diren aldietako bat da hauxe. Nire buruari galdetu diot zer pentsatuko duen Joseph Massad Columbiako irakasleak, herrialde arabiarretan gaytasuna kontzeptu moduan kolonialismoaren bigarren buelta delako argudioari eusten zion hark? Nonbait Siriako gay jendea nahikoa ireki bizi zen, telefono aplikazioak barra-barra erabiltzen zituen elkarrekin harremanetan sartzeko hemengook egiten dugun moduan, eta, hortik erraza da jakitea nork praktikatzen zuen homosexualitatea, nork ez, eta zein roletan, hori ere, nonbait, aski inportantea delako herrialde arabiarretan. Eta galdera berehala dator? Ezkertiar marijakintsu hipermarxista iraultzaile horiek diotenaz bestela, Mendebaldea ote da mundu errealetatik homosexual izateko kulturarik abegikorrena? Irakeko gerra sortu eta neurri batean ISISen erantzule den Mendebalde hori bera? Sowetoko iheslari homosexuala bazterretan hartu eta auzo zurietan goxo-goxo gordetzen zen Mendebalde hura? Kapitalismo oldarkorreko Mendebalde hau? Eta ezkertiar marijakintsu hipermarxista iraultzaile horien nagusikeria eta arbuio begirada gorabehera, baietz erantzun beharko dugu. Aikejoderse, Mendebaldea!

BERRIA: Feminismoa aldaketan oinarrizko izango dela aldarrikatuko dute

«Euskal Herria feminismotik eraikitzen ari gara». Aldarri horrekin aurkeztu zituen atzo Lore Lujanbiok Martxoaren 8ko mobilizazioak. Baikor eta mugimendu feministak egin duenaz harro: «Berriz ere, erakutsi dugu borroka eta presioaren bitartez garaipenak lortzeko ahala dugula». Igandean, Emakumeen Nazioarteko Egunean, kaleak hartzeko deia egin dute Euskal Herriko talde feministek, aldaketa feminismoan oinarrituko dela aldarrikatzeko.

«Ederki dakigu gure gorputzen kudeaketaz baliatu nahi dutela. Horregatik, eraikitzeko, eragiteko dugun ahalmenaz jabetuta, borroka feministan jarraituko dugu», ohartarazi du Lujanbiok. Asteon Bilbon, Getxon eta Durangon izandako sexu erasoak salatu ditu. «Gure bizitzak ospatu nahi ditugu, horiek guztiak erdigunean ipiniz, eta merkatuen bortizkeria salatuz», azaldu du Idoia Arraizak. Sistema kapitalistaren murrizketek prekarizazioa eragin dutela dio, eta emakumeen eta baztertuen aurkako indarkeria areagotu dela. Ahalduntzean dago irtenbidea, haren ustez.

Modernitatearen «prozesu konplexuak» azaleratzeko proiektu feminista «ezinbestekoa» dela nabarmendu du Lujanbiok.Euskal Herria feminismotik eraikitzen lelopean egingo dituzte mobilizazioak igandean. Deialdi hauek egin dituzte: Hazparnen (Lapurdi), 11:00etan, plazan; Iruñean, 12:00etan, Gazteluko plazan; Donostian, 12:30ean, Bulebarrean; Gasteizen, 12:30ean, San Antonen; eta Bilbon, 13:00etan, Arriagan.

Prozesuaren erdigunean

Euskal Bidea prozesuan emakumeek izango duten rola eztabaidatzeko deia egin du EH Bilduk. «Dudarik ez dugu emakumeak erdigunean egongo diren prozesua izan behar duela».

Nafarroako Gobernuak, bestalde, genero bereizketekin amaitzeko duen «konpromiso politikoa» goraipatu du, adierazpen instituzional baten bidez.

GARA:APAIZ ETA MINISTRO BANAK HOMOSEXUAL DIRELA ONARTU DUTE SEXU BEREKOEN EZKONTZARI BURUZKO GALDEKETAREN ATARIAN

Irlanda aldatzen ari da azken urteotan. 1993ra arte homosexualitatea legez kanpokoa zen herrialdean, baina, datorren maiatzean, sexu bereko pertsonen arteko ezkontzen inguruko erreferenduma egingo da. Jendartean nabarmen zabaldu da aldeko jarrera, eta, orain, legeak arrastaka aldaketara egokitu behar dira.

  • Irlandan homosexualitatea legez kanpokoa zen 1993. urtera arte. Baina 2008. urteaz geroztik egindako galdeketetan jendartearen gehiengoa sexu berekoen ezkontzaren alde agertu da
  • Ezkontza homosexualen kontrakoak eskubide berdintasunaren eztabaidatik urrundu nahi izan dute eta aitatasunaren eta amatasunaren auziari helduta ari dira kanpaina egiten

Egunkari batean ondoko titularra irakurtzen badugu, “Apaiz batek bere kongregazioaren txalo zaparrada jaso du homosexuala dela onartu ondoren”, segur aski ez dugu pentsatuko halakorik Irlandan gertatu denik. Baina, bai, Dublineko eliza batean gertatu zen urte hasieran. Father Martin Dolan St Nicholas of Myra elizako apaiz bakarra da. Eraikina Francis Streeten dago, Dublingo erdialdean.

“Osasun ministroak publikoki onartu du bere homosexualitatea zuzeneko irrati elkarrizketa batean”. Titular hori ere ez genuke Irlandarekin lotuko, baina bertan gertatu da. 2015. urtea hastearekin batera, Leo Varadkarrek, Fine Gael alderdi eskuindarreko ministroak, bere herritarren aurrean agertu zuen homosexuala dela. Gainera, analista politikoen esanetan, Varadkarrek aukera asko dauzka bere alderdiko lider burua izateko etorkizunean.

Maiatzean, oraindik zehazteko dagoen egun batean, irlandarrak erreferendumera deituta daude, sexu bereko bi pertsonen arteko ezkontza onartzen duten edo ez erabakitzeko. Erreferendum horren bueltan ulertu behar dira Father Martin Dolan apaizaren eta Leo Varadkar ministroaren adierazpenak.

Father Martin Dolan apaizak, bere homosexualitateaz modu irekian hitz egiteaz gain, argi eta garbi esan zuen mezaren erdian ezkontza homosexualen aldeko kanpainan parte hartzeko asmoa duela. Albistea Irlandako komunikabideetan agertu orduko kazetari guztiak Eliza Katolikoaren erantzunaren zain geratu ziren, baina ez zen inolako iritzirik heldu iturri ofizial horretatik. Aldiz, St Nicholas of Myra kongregazioaren baitatik segituan atera ziren beren apaizaren alde; «oso pozik gaude gure apaizarekin, eta ez dugu onartuko gure elizatik ateratzea, norbaitek asmo hori agertuko balu», esan zuten tinko bere elizako kideek.

Varadkarrek, bere aldetik, nabarmendu du berak argi eta garbi agertu nahi izan duela bere homosexualitatea inork ez dezan esan zerbait ezkutatzen ari denik. Eta gaineratu du maiatzeko erreferendumaz gain, beste helburu eta egiteko batzuk dauzkala mahai gainean homosexualitateari dagokionez. Homosexualen arteko ezkontzei bidea irekitzeaz gain, pertsona homosexualek odola emateko modua izan dezatela arautu nahi du –gaur egun debekatuta daukate–, eta subrogatutako haurdunaldietara ere zabaldu nahi ditu aitatasun eta amatasun eskubideak.

Irlandan homosexualitatea legez kanpokoa zen 1993. urtera arte. Hartara, aise esan daiteke Irlanda asko aldatu dela azken urteetan. Horren adierazle dira sexu bereko pertsonen ezkontzaren inguruan egindako galdeketak. 2008. urtetik hona, aldekoen jarrera gailendu da; urte askoan herritarren %60 egon da alde eta egun %70era igo da aldekoen portzentajea. Kontrakoena, berriz, %20aren bueltan dago.

2011. urteaz geroztik, sexu bereko pertsonek elkartze zibilaren atea zabalik daukate, baina ez ezkontza zibilarena, eta hor dago gakoa. LGTB edo lesbiana, gay, transexual eta bisexualen mugimenduaren inguruko 160 taldek salatu dutenez ezkontza zibilak eskubide gehiago eskaintzen ditu, baina hori, oraingoz, bikote heterosexualen esku baino ez dago.

Berez oraindik ez da hasi maiatzean izango den erreferendumaren inguruko kanpaina baina homosexualen arteko ezkontzen aldekoentzat borroka aspaldian hasi zen. Ikustear dago kontrakoak zenbat diren eta noraino altxatzen duten ahotsa, baina, oraingoz, isil samar dabiltza eta hori oso adierazgarria da. Horrek ere garbi erakusten du Irlanda zenbat aldatu den azken urteetan. Aldaketa horren seinale nabarmenena Eliza Katolikoak Irlandako jendartean duen indarra gero eta txikiagoa dela da. Oraindik lehenengo eta bigarren hezkuntzako eskolen %80 Eliza Katolikoaren mende daude eta bertako Konstituzioan herri katoliko bezala agertzen da Irlanda, baina sumatzen dira aldaketak. Azken urteetan Eliza kontu handiagoarekin ibiltzen da aholku moralak partitzerakoan, eta harrigarria ere gertatzen da, kontuan izanda duela urte gutxira arte Irlandako Errepublikako ministroak Elizatik pasatzen zirela baimen eske edozein lege sinatu baino lehen.

Jendartea, baiezkoaren alde

Erreferendumaren bezperatan, eta artean kanpaina hasi gabe dagoela, Irlandako jendartean homosexualitatearen aldeko jarrera igartzen da. Bistakoa da, beraz, ezezkoaren aldekoek ez daukatela bide samurra aurretik. Egoeraren jakitun, badirudi ezezkoaren aldekoek albora utzi dutela gotzainen jarrera, «ezkontzak derrigorrez gizon eta emakume baten artekoa» izan behar duela defendatzen duena alegia, eta beste bide batzuk zabalduko dituzte. Badirudi beren borroka umeen eskubideen aldetik bideratuko dutela.

Hartara, erreferendumaren bezperatan aldekoek eta kontrakoek ikuspuntu desberdinetatik heldu diote gaiari. Ezkontza homosexualen aldekoentzat, «eskubide berdintasuna» dago oinarrian. Leo Varadkar ministroaren hitzetan, «gauzak dauden bezala, une honetan nik ez dauzkat beste irlandar batzuen eskubide berdinak, eta hori aldatu egin behar da».

Ezkontza homosexualen kontrakoek, berriz, eskubide berdintasunaren eztabaidatik urrundu nahi izan dute eta aitatasunaren eta amatasunaren auziari helduta ari dira kanpaina egiten. «Ezkontza homosexualak legeztatzen badira, adoptatzeko eskubidea ere legeztatuko da eta haur askoren egoera okertuko da. Haur batek aita eta ama izan behar ditu». Gaur egungo Irlandan, baina, errealitateak datu argigarriak uzten ditu: lau umetik bat bizi da familian aitarik edo amarik izan gabe. Horietako batzuk bikote homosexualen seme-alabak dira, bide batetik edo bestetik guraso izateko modua egiten dutelako. Batzuetan gurasobakarren paperean adoptatzen dituzte haurrak, eta, besteetan, Irlandatik kanpoko adopzioetara jotzen dute. Errealitate hori existitzen da dagoeneko, eta ez bat-batean sortuko ezkontza homosexualen kontrakoek zabaldu nahi duten bezala.

Gobernuaren jarrera homosexualen ezkontzen aldekoa da. Horrek ez du esan nahi parlamentari batzuk kontra ez daudenik, batez ere lehen ministroaren alderdikoak, baina oraingoz kontrakoen ahotsa oso xume dabil. Pentsatzekoa da hori aldatu egingo dela datozen asteetan, behin erreferendumaren galdera zehaztu ondoren eta galdeketaren data gerturatu ahala. Baina galdera zuzena eta sinplea izatea espero da. Berez, irlandarrek honako esaldia beren Konstituzioan sartu edo ez erabaki behar dute: «Bi pertsona ezkon daitezke beren sexua kontuan hartu gabe».

Pentsa daiteke alderdi guztiak alde egonik eta Eliza Katolikoaren buruek egun daukaten irudi kaskarra kontuan izanda erreferendumaren emaitza nahiko garbi dagoela, baina ez aldekoek eta ez kontrakoek ez dakite zer gertatuko den. Irlandako erreferendumetan parte hartzea oso eskasa izaten da beti eta kontrakoek beren jendea bozkatzera eramatea lortzen badute, edozein emaitza da posible, nahiz eta jendartearen iritzi orokorra bestelakoa izan. Irlandako Gobernuak badaki hori gerta daitekeela, behin baino gehiagotan galdu baitituzte galdeketak. Horregatik, ezkontza homosexualen aldeko kanpaina ez da gobernuaren eskuetan egongo, jendartearen eskuetan baizik; ikasleak, katoliko progresistak, LGTB taldeak… lanean hasteko prest daude.

Kontrakoen «but» kanpaina

Irlandan ohikoak dira erreferendumak. Edozein lege edo Europako akordiok Irlandako Konstituzioari eragiten badio, irlandar guztiek daukate bozka bidez beren iritzia emateko aukera. Hartara, maiatzean sexu bereko pertsonen arteko ezkontzari buruzko iritzia emango dute. Azken hamar urteotan egiten den hamargarren galdeketa izango da.

Berez herritarrek erabakiko dutena Irlandako Konstituzioan honako esaldia txertatu edo ez izango da: «Bi pertsona ezkon daitezke beren sexua kontuan hartu gabe». Esaldi laburra da, baina garrantzi eta pisu handikoa. Askoren ustez galdeketa garrantzitsua da batez ere Irlandako bikote ez heterosexualentzako, baina, aldi berean, Irlandatik kanpo ere garrantzia izango du, mundu mailako eragina izango duen esperimentu soziologiko bat izango baita.

«Bi pertsona ezkon daitezke beren sexua kontuan hartu gabe». Azken urteetako inkestek garbi utzi dute irlandarren gehiengo oso zabala horren alde dagoela. Horren jakitun, ezkontza homosexualen kontra daudenek estrategia aldatzea erabaki dute, eta martxan jarri dute “But” kanpaina. «Gu ez gaude sexu berekoen ezkontzaren kontra, baina…». Eta bide horretan, kontra ez egon arren ez bozkatzeko eskatzen dute.

Ezezkoen aldekoek galdutzat eman dute dagoeneko ezkontza homosexualen inguruko eztabaida, eta borroka beste norabide batera begira jarri dute: «Ni ezkontza horien alde nago, baina eta umeak? Izan ere, oso garrantzitsua da aita eta ama edukitzea»; «gauean, gaixorik dagoenean, nori deituko dio ume txiki batek amarik ez baldin badauka?»; «gizonaren figura falta den familietan haurrak ez daude ondo; haurraren hezkuntzan akats larria da hori»… Horrelako mezuetan oinarrituko da kontrakoen kanpaina. Ikusi egin behar lau milioi irlandar hartuko dituen esperimentu soziologikoak zer ematen duen; aurreiritziek, usteek eta beldurrek zer pisu daukaten.

BERRIA:Errusiako bikote homosexual baten argazkiak irabazi du World Press Photo sari nagusia

Mads Nissen argazkilari danimarkarraren argazkia da: “Maitasunaz eta gorrotoaz mintzo da, desio sakonez… eta Errusiako homofobiaz”.

Jon eta Alex gazteak dira, Errusian bizi den bikote homosexual bat. “Argazki oso intimoa da, izugarri polita, bikain aterea eta osaketa akats gabekoa”, esan du Lars Boerin World Press Photo lehiaketako zuzendariak.

Orotara zortzi kategoriatan banatu dituzte sariak: gaurkotasuneko gaiak, kirola, natura, erretratuak, eguneroko bizimodua, albiste orokorrak, uneko albisteak eta proiektu luzeak.

Bulent Kilicek irabazi du uneko albisteen saria, Istanbulgo protesten irudi bati esker, eta albiste orokorren kategorian Sergei Ilnitskiren Kitchen Table argazkiak irabazi du, Ukraina ekialdeko gatazkaren ingurukoa; Donetskeko etxe bateko sukaldea da ikusgai.

Kirol argazkirik onena Bao Tailiangek egin du; bertan Lionel Messi futbol jokalaria Munduko Kopako garaikurrari begira agertzen da. Natura kategorian Yongzhi Chu argazkilariari eman diote sari nagusia, Monkey training for a Circus irudiarengatik, eta erretretuen alorrean Raphaela Rosellak Laurindari egindako argazkia da onena, epaimahaiaren aburuz.

Azkenik, eguneroko bizimoduari dagokien irudien artean Cai Sheng Xiangen The bull market hautatu dute lehenbiziko saria emateko, eta proiektu luzea saileko garailea Darcy Padilla izan da.

BERRIA:ATZEKOZ AURRERA. NENITA DANGER. AKTOREA «Nenita Danger pertsonaia nire barruan oso sartuta dago»

Kepa Olarra bilbotarraren izaeraren parte handi bat da Nenita Danger pertsonaia. Oso barruan daramala dio. Astebetez itxialdia egin du Bilbon, All Bilbao dendan, Nenitaz jantzita.

nenita danger

Nenita Danger

Bilboko San Frantzisko kalean dagoen All Bilbao paretik igaro den edonoren begi bistan egin du azken astea Nenita Danger aktoreak. Kepa Olarreta izateari utzi dio zazpi egunez, eta 1997. urtean Madrilen sortutako pertsonaiari heldu dio. One Week One Million izeneko performancea atzo bertan amaitu zuen, eta aurrerantzean egin gura duen performancean pentsatzen ari da jada Nenita Danger. «Ez dut astirik izan egin nahi nuen guztia egiteko».

Astebete daramazu hemen, milioi bat euro biltzea lortu al duzu?

Ez, hiru! [Barreak]. Ez, egia esan, milioi bat euroko helburua benetakoa da, eta horretan saiatuko gara. Azken momentura arte borrokatuko naiz milioi hori lortu arte. Oso zaila da, baina ez da ezinezkoa. Proiektuaren emaitza, ordea, ez da diru hori lortzea, performance bat egitea baizik, eta horren ondorioz biltzea diru kopuru hori.

Diru hori, zertarako?

Kasu honetan, Nenita Dangerrentzat. Bera da ikusten den zatia, eta hori erakutsi dut aste honetan. Esperientzia propioa dut Nenitarekin, urte asko baitaramatzat berarekin bizitzen. Eta hemen ere jaso dudan erantzuna aurretik kalean ere izandakoa izan da. Esperientzia honetan giltzapetuta nago, eta ez gustatzeko edo gaitzetsia izateko aukera ere izan dut. Eta, gainera, froga hau egiten ari gara sozialki sentibera den gune batean, San Frantzisko kalean, eta erakutsi dugu auzoan posible dela halako zerbait egin ahal izatea.

Gaitzetsi zaituzten irudipena izan duzu aste honetan?

Beno, jende gaztearen aldetik batzuetan jarrera txarra izan dut. Baina hori pertsona helduek egitea edo inkisidore begirada sentitzea, hori bai dela mingarria. Baina ez dut hori nabarmendu nahi, %99k jarrera baikorra izan baitute, irribarre egin eta agurtu egin nautelako. Pentsa, Eibartik ere etorri da jendea ni ikustera.

Aste osoa egon da Nenita Danger hemen, nekatu al zara inoiz?

Nenita nire barruan oso sartuta dago, edo ni haren barruan. Pertsonaia niregandik dator; beraz, ni naizen heinean, ez dut pertsonaia inongo momentuan traizionatzen. Beraz, Nenitaz jantzita nagoen bakoitzean naiz Nenita. Eta ez, ez zait nekeza egin.

Zure ametsa telebistako saio bat izatea omen da. Internet bidez eskaintzen ari zaren saio honekin lortzen ari zara, ala?

Bai, baina ekitaldi ugari egin ditut hau amestu ahal izateko. Nahi dudana egin dut aste honetan, baina inprobisazioak ere horretarako aukera handia ematen du. Esaterako, elkarrizketa hau egiten ari garen unea bera ere izan daiteke performancearen parte.

Performance bat al da hau ere?

Bai, noski! Nenita prentsarekin hizketan! [Barreak].

Street reality bat dela ere esan duzu. Zer da zehazki hori?

Ideia hori etorri zen reality bat kalean egin ondoren. Etxeetara iritsi gara Internet bidez, eta horretan jarraitu nahi dugu. Gainera, gauza pila bat egin gabe geratu zaizkigu. Hala ere, denetarik egin dugu: musika kontzertuak egon dira, musika ere jartzen egon dira, gimnasia egin dut, Mina jatetxeko Alvaro Garrido sukaldaria etorri zait bazkaria prestatzera kanpin gasean, eta masajea ere eman didate. Horregatik, hemen jarraitu nahi dut.

Nahi zenuen guztia ezin duzu egin. Beraz, itzuliko zara?

Bai, proiektu modura, One Week One Million-ekin jarraituko dut. Hau lehena da, baina gehiago egingo ditut. Oraingoan, ni izan naiz irabazten atera dena, edo dirua bildu duena, baina gizarte ekintzetarako ematea ere pentsatua daukat. Ez dakit non eta nola egingo dugun, baina asmoa badugu. Proiektuarekin aurrera jarraitzen badut, milioi bat bilduko dugu, baina dena ez da izango niretzat. Nahiz eta Nenitak behar duen etxearen kreditua ordaintzeko eta murgilduta dagoen garagardotegiaren proiektua ordaindu ahal izateko. Diru hori Nenitak antzezten jarrai dezan behar du, bizirik jarrai dezan. Baina behar handiena duten pertsonak ahaztu gabe.

ZINTZILIK IRRATIKO DOKUMENTALAREN BIRAREN AGURRA

BARKO_LOKOS_X_ZINTZILIK_email

Zintzilik Irratiaren 27 URTE EZ DIRA EZER! dokumentala Euskal Herritik zehar eta penintsulako beste herrietatik barna aurkezteari hasi geniola urtebete pasa da jada. Sarean jende guztiarekin partekatzeko ordu iritsi dela uste dugu.

Horretarako zuekin ospatzeko festa bat antolatu dugu. Urtarrilak 24an izango da 19:00etatik aurrera Zoroen Itsasontzian, Trintxerpeko (Pasaia) portuan porturatua dagoena.

Zure zain gaituzue!

URTARRILAK 24 LARUNBATA

Zoroen Itsasontzian

Trintxerpeko portuan

19:00- 27 URTE EZ DIRA EZER! dokumentalaren proiekzioa

20:30- Solasaldia ta afari-merienda (aukera beganoa egongo da)

21:30- KONTZERTU AKUSTIKOA:

ENERITZ FURYAK + IMANOL CARBALLO

24:00…- DJ WAVES & FAST + MIKRO IREKIA

Kontzertua borondatearen truke!!!

Dokumentalaren birari buruzko informazio gehiago:

http://www.zintzilik.net/?p=14044

Giza Eskubide eta Bake Hezkuntzaren Elkarteen Foroaren Koordinazioak ZINE-FORUM ZIKLOA: “Gerra, emakumea, ezbiolentzia eta samurtasuna” antolatzen du (Urtarrilak 25 / Martxoak 15)

Proposatzen dizuegu bi filme ikustea, lau osagai horiek konbinatuta, eta bosgarren bat ere: Libanoko gerraren gaia, hain zuzen. Bi muturreko filmeak zinematografia-planteamenduari dagokionean, eta, aldiz, guztiz bat datoz bizi-planteamenduari dagokionean, lau osagai horiekin: gerra, emakumea, ezbiolentzia eta samurtasuna.

Komedia azido, dramatiko, umoretsu eta ikaragarri erreala da “¿Y ahora adónde vamos?” (“Eta, orain, nora goaz?”) (2011); bestalde, “Incendies” thriller-ak (2010) gerra bat nola sortzen den azaltzen du, eta erreparatzen dio emakume batek bai ama gisa eta bai emakumezko gisa bizi duen paperari.

Bi filme horiek aitzaki proposatzen dugu gerraz, emakumeaz, ezbiolentziaz eta samurtasunaz hitz egitea.

Urtarrilaren 25ean:
“¿Y ahora adónde vamos?”

100 min.
FITXA: http://www.filmaffinity.com/es/film458312.html
TRAILER: http://youtu.be/ME0hLvdW70Q
Lekua: Bakearen Etxea (Fika 4, Bilbao)
Ordua: 18.30

Martxoaren 15ean:
“Incendies”

130 min.
FITXA: http://www.filmaffinity.com/es/film551964.html
TRAILER: http://youtu.be/YS7tTQTfGgU
Lekua: Bakearen Etxea (Fika 4, Bilbao)
Ordua: 18.30

TAS (TXINGUDI ANTI SEXISTA) taldaak Asun Casasola ipuin motzen lehiaketa antolatzen du

Ideia bi arrazoi nagusirengatik sortu da, alde batetik Txingudi Anti Sexista barruan gauden eragile ezberdinek emakumeon indarkeriaren kontrako kontzientziazioaren alde lan egitea ezinbestekoa dela uste dugulako eta bestalde memoria eta errekonozimenduarengatik.Asun Casasola borroka eredu bat da, emakumeon kontrako bortizkeriarik gabeko gizarte baten alde borrokatzen duelako.
Nagore Laffage galdu genuenetik, Asunek bere familiari gertatutakoa berriz gerta ez dadin lanean aritu da eta oraindik ere dihardu; dokumentalean parte hartzen, mobilizatzen eta berdintasunaren alde dabiltzaten eragileen deietara erantzunez.
Lehiaketa honen bitartez, Txingudi Anti Sexista osatzen dugun eragileok, modu txiki batean bada ere, Asunek egindako lana goraipatu nahi dugu eta Nagoreren memoria bizirik mantendu, guztiok garelako Nagore.
Ipuin motzen gaia, “Indarkeria matxistatik askeak diren bizitzak “ izanen da.
Informazio gehiago:
Esan bezala, lehiaketa honen helburua indarkeria matxistatik askeak diren bizitzak sustatzea da.
Guzti honekin, berdintasunean bizitzeko gizarte baten alde gaudelaren mezua elkar zabaltzea nahi dugu.
Pentsatu! Idatzi! Zabaldu!!!

TOPATU:Iraultza sexualaren aldeko gazte antolakunde berria aurkeztuko dute urtarrilaren 31n Bergaran

Orain bi urte hasitako eratze prozesuaren emaitza da iraultza sexualaren aldeko gazte antolakunde berria. Sistemaren aurkako proiektu honek jendarte osoaren askapen prozesu bat mahaigainean jartzea du helburu; sistemak, gainontzeko guztia kontrolatzeko, gure sexualitate, gorputz eta identitateak kontrolatu behar baititu lehenik eta behin.

ku31

Urtarrilaren 31n, larunbata, 17:00etan Bergarako Kartzela Zaharrean egingo dute aurkezpen ekitaldia. Herritar guztiak deitu dituzte bertan parte hartzera eta “subjetu politiko aktibo” bilakatzera.

Prozesu eratzaileko kideen oharra:

Orain bi urte hasi genuen sexu askapenerako gazte mugimenduaren eratze prozesua; antolakunde berria sortzeko helburuarekin. Erabaki hori hartzera, egoera sozio-politikoaren aldaketak eragin zuen; baita heteropatriarkatuaren kontrako borrokan proiektu politiko ausarta garatzearen beharra ere.

Ez dugu planteatu homosexualen bizi kalitatea hobetzeko proiektu bat. Jendarte osoaren askapen prozesu bat da mahai gainean jarri nahi izan duguna: Sistemak, gainontzeko guztia kontrolatzeko, gure sexualitate, gorputz eta identitateak kontrolatu behar dituelako lehenik eta behin. Kontrol hori ahalbidetzen dituzten hiru erregimen politikoei aurre egiteko proposamen politikoa garatu dugu. Sistemaren kontrako proiektu politiko iraultzailea da bi urte hauetan eztabaidatu duguna.

Orain, proiektu hori bidean jartzeko unea da. Horretarako, urtarrilak 31, arratsaldeko 17:00etan, sexu askapenerako gazte antolakunde berriaren aurkezpen ekitaldira gerturatzeko gonbitea luzatu nahi dugu, Bergarako Kartzela Zaharrean.

Antolakundearen aurkezpena hirietatik kanpo egitearen erabakia, proiektu hau Euskal Herrian barna hedatzearen apustuaren seinale da. Eskualdez eskualde, indarrak batzea dugu helburu. Orain arte bezala, eskualdeen asanbladetako autonomia bermatuz eta partaide guztiak gidari bihurtuz. Kartzela Zaharra aukeratu dugu, kartzelen desagerpena, aldarrikapen inportante bezala kokatu dugulako. Txantaje moduko betiereko ultimatum bat suposatzen dutelako. Saltzen diguten helburua betetzen ez dutelako. Azken egunotan berriro ere agerian geratu den bezala, disidentzia politikoa zapaltzeko erabiltzen delako. Eta Bergarako Kartzela Zaharra aukeratu dugu, espazio autogestionatu eta Gaztetxeen aldeko gure apustu estrategikoa irudikatzeko.

Urtarrilaren 31n, martxan jarriko ditugu iraultza sexualaren aldeko makinaria guztia. Disidentzia sexualaren aktibazioa. Subjektu politiko iraultzaileak bilakatu. Etorkizunean, atzo bezala, haustura berrien protagonistak izateko.